10 trucuri, impreuna, fac sanatatea mai buna!

0
273
good_health.jpg

Toata lumea stie ca pentru a-ti pastra sanatatea e necesar sa faci exercitii fizice, sa nu consumi grasimi sau sa mananci zilnic legume si fructe. Sunt insa mult mai multe obiceiuri care, potrivit specialistilor citati de Mediafax, pot aduce un plus sanatatii tale. Iata-le!

  1. Bea suc de afine de doua ori pe zi… spune Stuart L. Stanton, profesor uro-ginecolog la Spitalul Portland, Londra. Barbatii sa bea zilnic 500 ml de suc de afine. Acesta contine antioxidanti ce blocheaza acumularea de microorganisme in vezica urinara, care ar putea provoca infectii.
  2. Fa exercitii fizice cu intensitate mare… spune Dax Moy, antrenor. Acestea trebuie sa fie foarte intense si de scurta durata (maximum 20 de secunde) urmate de scurte pauze de 10 secunde. Fiecare exercitiu se repeta de opt ori.
  3. Mananca smochine uscate… spune Susan Lanham-New de la National Osteoporosis Society. Cinci smochine uscate consumate zilnic furnizeaza ratia necesara de calciu pentru un adult.
  4. Consuma multe alimente verzi pentru a-ti proteja ochii… spune Keith Davey, consultant oftalmolog la YorkshireEyeHospital. Fructele si legumele verzi protejeaza ochii impotriva actiunii razelor ultraviolete. Retina contine compusi numiti carotenoizi, care blocheaza actiunea razelor solare asupra ochilor. În acest sens sunt benefice broccoli, fasolea verde, varza, spanacul, salata verde, kiwi.
  5. Spala-te pe dinti inainte de micul dejun… spune dr. Philip Stemmer, stomatolog la Teeth for Life Centre din Londra. În timpul somnului se formeaza pe dinti placa bacteriana. Bacteriile sunt multiplicate de zaharul si acizii prezenti in alimentele pentru micul dejun, fapt care duce la cresterea riscului de aparitie a cariilor dentare. Daca te speli pe dinti inainte de micul dejun, aceasta placa bacteriana e inlaturata. Pasta de dinti cu fluor are si rolul de a imbraca dintii, protejandu-i impotriva actiunii zaharurilor si acizilor.
  6. Dormi pe spate… te sfatuieste Alex Karidis, chirurg estetician la St. John and St.ElizabethHospital, Londra. Acest lucru ar ajuta la prevenirea ridurilor. Daca dormi pe o parte sau cu fata in jos, presiunea duce la ridarea pielii, mai ales in zona nasului si a gurii.
  7. Cumpara fructe si legume neobisnuite pentru tine, pe care nu le mananci de obicei… spune Kevin Whelan, nutritionist la King′s College, Londra. Se recomanda chiar si cinci portii de legume si fructe consumate zilnic, dar acest lucru se refera mai ales la varietate, nu numai la cantitate.
  8. Cumpara o saltea cu duritate medie… spune Matt Todman, fizioterapeut la Sports & Spinal Clinic, Harley Street. Saltelele prea tari sau prea moi afecteaza coloana vertebrala, in timp ce saltelele cu duritate medie nu opun rezistenta prea mare soldurilor si umerilor, astfel incat poti dormi mai natural.
  9. Redu intensitatea uscatorului de par… spune Angela King, specialist otorinolaringolog la Royal National Institute for Deaf People. Zgomotul produs de acest aparat poate afecta auzul pe termen lung. Si in general, daca nu auzi sunetele exterioare atunci cand asculti ceva la casti, e clar ca sunetul este prea intens.
  10. Evita durerile de cap realizand activitati de rutina… spune Andrew Dowson, specialist neurolog la King′s College Hospital, LondraAcestea apar “din cauza timpului liber”, la sfarsit de saptamana, din multe motive: stresul, lipsa somnului, mese neregulate – asociate cu factorii declansatori de relaxare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here